Tuesday, June 1, 2010

AWAS: Gambar Pertandingan Membuka Bra!!

Share



Gambar gambar diatas menunjukkan aksi suatu pertandingan yang diadakan di sebuah pusat membeli belah di Guangzou, China baru baru ni. Pertandingan yang aneh lagi menarik perhatian ini merupakan pertandingan membuka bra.

Acara ini merangkumi 8 orang gadis yang memakai bra dan topeng untuk melindungi identiti mereka serta peserta-peserta yang terdiri daripada pengunjung pusat membeli belah tersebut.

Setiap peserta diberikan peluang untuk membuka bra setiap gadis gadis jelita tersebut dengan 1 syarat iaitu cuma satu tangan sahaja boleh digunakan untuk membuka bra. Pertandingan tamat apabila peserta berjaya membuka kesemua bra atau jangka masa 60 saat tiba. Pemenang ditentukan dengan masa yang tersingkat untuk membuka kesemua 8 bra.

Menurut berita, pemenang pertandingan ini ialah seorang wanita yang berjaya membuka kesemua bra dengan jangka masa 21 saat dan memenangi hadiah voucer bernilai 1000 yuan atau lebih kurang 146USD.

Tujuan pertandingan ini menurut penganjurnya (salah satu jenama bra di China) adalah untuk memupuk kesedaran dikalangan masyarakat terutamanya kaum lelaki tentang bra dan fungsinya.

3 comments:

  1. haha... very creative game...

    ReplyDelete
  2. alamak..

    kalau nak memupuk kesedaran lelaki, apa pasal plak wanita boleh join pertandingan ni dan sekaligus memenanginya? adoi!

    ReplyDelete
  3. haha! saya rasa tujuan utama penganjur ialah untuk membuat promosi tentang jenama mereka! Marketing gimmick ;)

    ReplyDelete